Cipru / Paphos în noiembrie

Nu știu cum alegeți voi destinațiile, dar eu le aleg în funcție de costul biletului de avion. Cipru a fost ultima destinație, Paphos, mai precis, biletul de avion luându-l de pe Ryanair cu 25 Euro dus-întors, în perioada 17 – 21 noiembrie.

M-am gândit că o să fie cald, Cipru având un climat de tip mediteranean, dar nu atât de cald, încât să stai la plajă și să intri în mare.

#Eroare.

Atât de cald a fost.

În noiembrie a fost vremea aia nasoală în România, am plecat înfofolită și am tremurat în avion, iar la întoarcere mi-am luat o geacă mai groasă pentru că începuse să ningă în București. În Cipru era soare și frumos, oamenii erau la plajă, fără griji.

Înainte de a pleca trebue să știi două lucruri:

• se conduce pe partea dreaptă
  • prizele sunt de tip britanic, adică îți trebuie adaptor

Au fost sub administrație britanică, deci se înțelege, însă nu am știut, așa că a trebuit să cumpăr un adaptor, l-am găsit la un magazin de cartier, nu a fost mai mult de 3 euro. Am citit o grămadă de articole și nu precizau că au prize pe sistem UK, poate așa am nimerit eu, la cazare, dar e mai bine să fii pregătit.

Că tot am vorbit de cazare, am stat în complexul Adamou Gardens (4 nopți, o cameră dublă cu bucătărie – 108 euro), foarte drăguț complexul, însă cam departe de centru. Am fost 3-4 oameni cazați într-un complex uriaș. În ultima zi la recepție nu era nimeni, am lăsat cheia pe un scaun :)).

Ca să ajung la obiectivele turistice m-am deplasat cu autobuzul. Mergem cam 20 – 30 de minute până la stația de autobuz Karavella, apoi luam autobuzul 603 care mă lăsa în Port, de acolo luam alte autobuze pentru a ajunge în diferite stațiuni. Sistemul de transport public este super, dacă scria că autobuzul vine la ora 15:30, atunci venea, nu întârzia niciun minut. Site-ul este ușor de accesat, după el m-am ghidat. O călătorie este 1,5 euro (bilet de zi, biletul de noapte este 2,5 euro), un bilet de o zi este 5 euro.

Sunt foarte multe de vizitat pe insulă, cel mai bine este să poți închiria o mașină, însă cum eu nu conduc, autobuzele sunt salvarea mea.

Din Paphos (mai precis din Port) trebuie să ajungi neapărat la:

• Coral Bay – Autobuzul 615
  • Rock of Aphrodite – Autobuzul 631

Pentru aeroport poți lua autobuzul 612, însă pentru că eu am sosit după ora 1 dimineața, am luat taxiul, m-a costat mai mult decât biletul de avion, dar a fost mult mai comod. Wizz îți oferă și serviciul de taxi, prin ei l-am luat dus-întors.

Partea proastă: în luna noiembrie se întunecă foarte repede. Prin urmare timpul de explorare este scurt, la 17:30 deja era întuneric.

Ce să vizitezi în Paphos:

• Mormintele Regilor – un peisaj deșertic, grămezi de pietre aranjate unele peste altele, într-un oarecum feng shui. De acolo am zărit o balenă în mare. Mormintele sunt subterane și datează din secolul al IV-lea î.e.n.. Deși sunt Mormintele Regilor, nu are legătură cu regalitatea, însă are legătură cu oamenii bogați din dinastia ptolemeică. În drum spre Mormintele Regilor am dat peste o zona plină cu cactuși, Opuntia microdasys (limba soacrei), cactuși mai înalți decât mine.
  • Parcul Arheologic Paphos – zona farului a fost preferata mea, farul în sine, am văzut în atâtea filme peisajele cu farul pe malul mării, iar acum am văzut unul în realitate 😀 impresionante sunt și mozaicurile cu scene din mitologia greacă, sunt foarte bine conservate. Parcul se află în patrimoniul UNESCO. Taxa de intrare este de 4,50 euro.
  • Medieval Castle of Paphos & Portul – orice oraș port are un farmec aparte. Castelul a fost construit ca un fort bizantin pentru a proteja portul. A fost dezmembrat de venețieni, apoi restaurat și refăcut de otomani, a funcționat ca închisoare sau depozit de sare în timpul ocupației britanice.
  • Centrul Vechi & Kings Avenue Mall – orașul este unul tipic orașelor pe malul mării, nu te dă pe spate. Prin mall am dat două ture :)), iar pe străzi am admirat vegetația, ficuși de peste 4 metri înalțime, lămâi și portocali, o tufă cu flori mov micuțe și frunze gri, pe care încă nu am identificat-o :)).
  • Faleza / plajele – definiția Paphos-ului, zona pentru care o să vrei să te întorci. Cum ești în Port sau în zona Municipal Baths, te uiți spre mare, faci stânga și mergi… și o să înceapă să apară din ce în ce mai mulți palmieri și o să tot mergi pentru că o să îți placă ceea ce o să vezi. Este o zonă stâncoasă, pe o parte sunt hotelurile de 4 stele, apoi palmieri, iarbă, palmieri, șezlonguri, și mai mulți palmieri, iar pe cealaltă parte este plaja și marea, pentru care fie trebuie să cobori trepte, fie mergi pe alei. Este una dintre zonele mele preferate și, repet, motivul pentru care m-aș întoarce. Las o poză mai jos ↓

Ce să vizitezi lângă Paphos:

• Coral Bay – este una dintre cele mai populare stațiuni din Cipru, tocmai pentru că citisem mult despre ea am fost să o și văd. Am stat la plajă și am prins un apus drăguț.
  • Rock of Aphrodite (Petra tou Romiou) – a doua zonă preferată. Aș fi stat aici o veșnicie <3. Legenda spune că aici s-a născut Afrodita. Drumul cu autobuzul cred că a durat 40-50 de minute, dar a fost foarte drăguț. Pentru prima oară am văzut plantații de bananieri, iar mai târziu am traversat o zonă cu cluburi de golf și vile cochete. Pentru a ajunge la roci, trebuie să treci printr-un tunel mic, de lângă magazinul din parcare :D, este o săgeată acolo, mie mi-a luat ceva timp până am văzut-o. Zona are un vibe aparte, poate unde marea se lovește de roci, nu știu … și în stânga era luna, în dreapta era soarele, asta înainte de ora 15:00.

Mai multe poze sunt pe Instagram.

Dacă închiriezi mașină sau ai răbdare să schimbi 2, 3 autobuze și stai un sejur mai lung poți să vizitezi și:

• Nicosia, capitala Ciprului, o capitală divizată, jumătate în partea greacă a Ciprului, cealaltă jumătate în partea turcă. Știți că Cipru se împarte în două tabere, fiind despărțit de „Linie Verde”. Inițial voiam o zi să o petrec în capitală, dar fiind vremea așa frumoasă, am ales plaja.
  • Parcul Național din Akamas
  • Baths of Aphrodite, Adonis Baths Waterfall, Grădina Zoo din Paphos
  • poți trece și în districtul Limassol sau să ajungi până în Lanarca

În altă ordine de idei, următoarea călătorie va fi la Paris, din nou, fiind al trei – lea an consecutiv. Mi-aș dori să am mai mult timp liber ca să plec în city breakuri lunar, caut o soluție pentru asta :D.